onsdag 4 november 2009

Anna Ternheim till Alingsås


















Alingsås får för ovanlighetens skulle besök av en artist som är mitt uppe i sin karriär, nämligen Anna Ternheim. Hon är sjunger i singer/songwriter-traditionen och har fått många utmärker såsom 5 grammisar och 2 P3 Guld-pris.

Det var länge sedan jag turnerade helt solo i Sverige, det är något jag har sett fram emot med skräckblandad förtjusning. Efter en vinterturné på konserthus och en sommar på stora festivalscener vill jag avsluta året med några riktigt intima akustiska spelningar. Jag vill framföra mina låtar i dess mest avskalade och vingliga form, utan skyddsnät. Jag vet redan nu att jag kommer att vara livrädd innan jag kliver på scen... så det blir säkert underbart!
Anna Ternheim

Plats: Palladium
Tid: Fredag den 13 november kl. 21

Inga kommentarer:

 
Bloggtoppen.se