söndag 6 april 2008

Jag startar även en ny personlig blogg

En drömmare med öppna ögon - inre och yttre vandringar kommer den att heta. En drömmare med öppna ögon är även titeln på Artur Lundkvists självbiografi. När jag pendlar mellan Alingsås och Göteborg, eller äter frukost på något alingsåscafé under mina skapardagar, skriver jag inte sällan dagbok. Min blogg kommer i huvudsak innehålla utdrag ur denna, sådant som förhoppningsvis har ett allmänt intresse.

Jag kommer att eftersträva en drömsk och poetisk ton i bloggen. Min ambition är att den ska pendla mellan dröm och verklighet, mellan historia och framtid, mellan natur och kultur samt innehålla en blandning av gröna och existenstiella funderingar.

Alingsåsiana kommer att uppdateras ungefär som tidigare.

Adressen är
http://endrommaremedoppnaogon.blogspot.com/

Inga kommentarer:

 
Bloggtoppen.se