söndag 7 februari 2010

Andrum av Lovisa Samuelsson

Lovisa Samuelsson, singer/songwriter, uppvuxen i Västra Bodarna, har skrivit den underbart jazziga sommarlåten Andrum som är inspirerat av en sommarnatt vid Bersjödalbadet vid Mjörn. Här kan man lyssna på den.

Andrum

Text & Musik – Lovisa Samuelsson

Barnen har somnat in i sommarnatten för längesen

och allt jag hör är svalorna ifrån vår säng

så jag smyger upp, tar täcket med

Långsamt går jag stigen ner från trädgården

och snart så ser jag sjön där bortom skogsdungen

Vattnet andas stilla in och ut

Träbryggan gnisslar när jag barfota går ut på den

och mörka vattenspår finns kvar sen kvällsdoppen

Hit når tiden inte ut

Varken dagarna som kommer, eller de som gått,

sorgerna jag burit och den tröst jag fått

Här och nu kan allting läka ut


Publicerat med tillstånd av artisten.

Inga kommentarer:

 
Bloggtoppen.se